Voor iedereen die op de werkvloer in aanraking komt met verbale agressie.
We gaan praktijkgericht te werk in een veilige sfeer, met humor en houden rekening met de draagkracht van de deelnemers.
In deze training zit ook een deel feedback geven en ontvangen. Feedback is één van de belangrijkste vaardigheden in communicatie. Met goede feedback houd je elkaar scherp, help je elkaar om betere resultaten te bereiken en bouw je aan goede relaties.
Voor het trainen van de gewenste kennis en vaardigheden is het belangrijk dat er een open sfeer heerst waarin de deelnemers zich veilig voelen. Om dit te bereiken speelt de trainer in op de specifieke ontwikkelpunten van de deelnemers met betrekking tot de aan te leren kennis en vaardigheden. De deelnemers voelen dat de training geen strak keurslijf is en dat de training hen persoonlijk iets oplevert. Daarnaast bouwt de trainer het programma zorgvuldig op.
Tijdens de training wordt theorie afgewisseld met oefeningen en rollenspellen op basis van eigen casussen. Hierbij wordt altijd een trainingsacteur ingezet.
De intake is per organisatie verschillend. Wat wél hetzelfde is dat de intake zodanig is voorbereid dat er een heel duidelijk beeld is bij de leerpunten.