Monteur als ambassadeur

Monteur: specialist én ambassadeur

Hoe ga je om met klanten die klagen of klanten met veel vragen? Hoe zorg je voor een goede balans tussen het monteurswerk én klantgerichtheid? Tijdens de training leer je hier meer over. Na de training vervul je de ambassadeursrol met meer zelfvertrouwen en bent daardoor nog beter in staat de klant tevreden te stellen.

De training zit goed in elkaar met motiverende oefeningen. Tijdens de training komt Fiona terug op de gemaakte inbreng. Dit maakt het erg persoonlijk.
 

De monteur krijgt een nog betere balans tussen het monteurswerk en klantgerichtheid. 

Voor alle monteurs die tijdens hun operationele werkzaamheden in contact komen met klanten en effectiever willen omgaan met vragen, eisen en wensen van hun klanten.

In de training wordt theorie afgewisseld met praktijkgerichte voorbeelden, korte opdrachten, motiverende oefeningen en rollenspellen. FPR Training maakt de training op maat, passend bij jullie medewerkers, organisatie én klanten. Persoonlijke en professionele communicatieve vaardigheden staan centraal. Tijdens de training komt Fiona terug op de gemaakte inbreng. Dit maakt het erg persoonlijk.

Voor het trainen van de gewenste kennis en vaardigheden is het belangrijk dat er een open sfeer heerst waarin de deelnemers zich veilig voelen. Om dit te bereiken speelt de trainer in op de specifieke ontwikkelpunten van de deelnemers met betrekking tot de aan te leren kennis en vaardigheden. De deelnemers voelen dat de training geen strak keurslijf is en dat de training hen persoonlijk iets oplevert. Daarnaast bouwt de trainer het programma zorgvuldig op.

De intake is per organisatie verschillend. Wat wél hetzelfde is dat de intake zodanig is voorbereid dat er een heel duidelijk beeld is bij de leerpunten.

  • Het visitekaartje
  • De klant centraal stellen
  • Vertrouwen wekken
  • Proactief communiceren
  • Omgaan met klachten
  • Verwachtingen managen door SMART afspraken
  • Praktijksituaties en voorbeelden
  • Persoonlijk ontwikkelplan