Persoonlijke aandacht, mensen zijn geen nummer!

blog

Persoonlijke aandacht, mensen zijn geen nummer!

In mijn eerdere blogs vertelde ik je over mijn kernwaarden ontwapenend, persoonlijke ontwikkeling en plezier. Een kernwaarde die nog ontbreekt in dat rijtje is ‘aandacht’. Waar die aandacht ‘m in zit? In de kleine dingen, zoals het onthouden van namen!

Mijn klanten aandacht geven is voor mij erg belangrijk. Ik probeer me voor een training zo goed als mogelijk te verdiepen in mijn opdrachtgever en me in te leven in wat er speelt. We nemen samen stappen! Ik vind het fijn om daar een bijdrage aan te leveren en om te merken dat daar concreet resultaat uit voortkomt. Hierbij laat ik iedereen in zijn waarde en vind ik wederzijds respect belangrijk. Mensen moeten zich gehoord voelen.

Iedereen is authentiek

Door persoonlijke dingen te onthouden en daarop terug te komen ervaren klanten mij als betrokken. Mensen zijn geen nummer, ze zijn niet de zoveelste in de training… Iedereen is authentiek. Deelnemers snel bij naam kunnen noemen bijvoorbeeld maakt een training een stuk persoonlijker.

Laagdrempelig, toegankelijk en open

Maar… de aandacht gaat dieper dan bovenstaande voorbeelden. Wanneer iemand me iets heeft verteld over een persoonlijke situatie, wanneer iemand op vakantie is geweest of wanneer iemand een gesprek met een leidinggevende heeft gehad, dan kom ik daar op een later moment op terug en vraag ik hoe het gaat of hoe het geweest is. In positieve zin verras ik mensen hier mee. ‘Knap dat je dat nog weet!’ hoor ik dan ook regelmatig. Dit zorgt ervoor dat ik laagdrempelig, toegankelijk en open ben.

Aandacht verdelen

Tijdens mijn trainingen hecht ik er veel waarde aan dat ik iedereen evenredig aandacht kan geven. Ook de mensen die wat stiller zijn laat ik aan bod komen, ook hen wil ik horen. Zonder dat ze zich ongemakkelijk voelen uiteraard! Of ik hier moeite voor moet doen? Nee, het gaat vanzelf...